Kampania Szóste paliwo

6 paliwo, to realna oszczędność kosztów ogrzewania

Pod tą nazwą prowadzona jest kampania społeczna mająca na celu edukację i promocję efektywności energetycznej budynków. Organizatorem kampanii jest ROCKWOOL Polska. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi inwestorom indywidualnym na aspekty związane z oszczędnością energii w budynkach. Dotyczy to przede wszystkim kwestii ogrzewania, które jest odpowiedzialne za blisko 80% konsumpcji energii w budynkach jednorodzinnych.

Szóste paliwo to energia zaoszczędzona. Obok tradycyjnych surowców energetycznych takich jak ropa, gaz, węgiel oraz energia atomowa i odnawialne źródła energii, jest to energia najszybciej dostępna, a jednocześnie najczystsza.

Kampania 6 paliwo przedstawia nowe podejście do kwestii oszczędzania polegające na znalezieniu optimum pomiędzy wkładami inwestycyjnymi zmniejszającym energochłonność budynku a osiągniętymi korzyściami dzięki zastosowaniu tych rozwiązań.

Działania w ramach kampanii 6 paliwo

W ramach kampanii realizowane są różne działania, miedzy innymi:

  • Young Experts Program – program edukacyjny skierowany do uczelni wyższych i techników budowlanych
  • Optihouse – oprogramowanie służące optymalizacji energetycznej i ekonomicznej budynków
  • Studium przypadków – rzeczywiste projekty realizacji budynków zoptymalizowanych